تقویت سیستم ایمنی بدن با مکمل‌های غذایی یکی از موثرترین روش‌ها در مبارزه با انواع بیماری‌ها به ویژه ویروس‌هاست. در حال حاضر نیز با توجه به پاندمی ویروس کرونا یکی از بهترین راه‌ها که می‌توان بدن را در تا حدودی در برابر ابتلا به این ویروس کشنده در امان نگه داشت، تقویت سیستم ایمنی بدن با مکمل‌های غذایی است.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

در واقع بدن انسان از یک سیستم بسیار نیرومند برخوردار است که به سیستم ایمنی شهرت دارد. سیستم ایمنی از بدن در برابر انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و … محافظت کرده و به آن‌ها اجازه‌ی فعالیت و رشد و گسترش نمی‌دهد. ازاین رو اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد به درستی نمی‌تواند از پس بیماری‌ها برآید و در نتیجه شما را با مخاطراتی همراه می‌سازد. پس سعی کنید با مصرف مکمل‌های غذایی چون انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین مواد غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها خود را ایمن نمایید.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

 

شایان ذکر است که در شرایط شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌ی اجتماعی و زدن ماسک بیش از هرمورد دیگری حائز اهمیت است. اما برای آن‌که بدانیم چطور سیستم ایمنی خود را با مکمل‌های غذایی تقویت کنیم باید اطلاعاتی گسترده کسب نماییم که در زیر شما را با گزیده‌ای از این مطالب آشنا می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مکمل‌های غذایی

جالب است بدانید که تمام سلول‌های بدن برای فعالیت خود به مواد مغذی نیازمند هستند. این مواد مغذی شامل انواع  ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که وجودشان برای بدن بسیار ضروری است. بدین ترتیب اگر از مکمل‌های غذایی برای تأمین این مواد استفاده کنیم با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در برابر ابتلا به انواع ویروس‌ها و عفونت‌ها در امان نگه می‌داریم.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

شاید بارها شنیده باشید که مواردی چند از جمله کم کردن استرس، ورزش، رژیم غذایی مناسب و … می‌تواند تأثیری مثبت بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. اما مصرف مکمل‌های غذایی نیز سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. در زیر شما را با تعدادی از این مکمل‌های غذایی آشنا می‌کنیم.

. ویتامین C یکی از مکمل‌های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

جالب است بدانید که بدن شما قادر به تولید و ذخیره‌ی ویتامین C نیست. ازاین رو باید ویتامین C  مورد نیاز بدن را با مصرف مکمل‌های غذایی یا مواد غذایی برای بدن تأمین کنید. ازاین رو با مصرف این ویتامین در برابر بسیاری از بیماری‌ها چون فشارخون بالا، سکته‌های مغزی،‌ سرطان و … از بدن خود محافظت نمایید.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

اما مهم‌ترین ویژگی ویتامین C نقشی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند. مصرف ویتامین C ضعف سیستم ایمنی بدن را که به دلیل فشارهای روحی ایجاد شده‌است، برطرف می‌کند. این ویتامین ساخت گلبول‌های سفید خون را که لنفوسیت و فاگوسیت نام دارند افزایش داده و بدن را در برابر انواع عفونت‌ها ایمن نگه می‌دارد. از آن‌جا که ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی است بدن شما را در برابر انواع سرطان‌ها ایمن نگه می‌دارد. پس سعی کنید برای سلامت بدن خود از مکمل‌های غذایی   ویتامین C به اندازه استفاده نمایید.

. ویتامین D

استفاده از مکمل‌های غذایی ویتامین D یکی دیگر از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن است. کمبود این ویتامین در بدن موجب به وجود آمدن بیماری‌های جدی از جمله سرطان سینه، سرطان کولون، پروستات،‌ فشارخون، دیابت و بیماری‌های خود ایمنی می‌شود. پس اگر می‌خواهید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید حتماً زیر نظر پزشک خود از مکمل‌های غذایی مربوطه استفاده نمایید.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

شایان ذکر است که همان اندازه که کمبود این ویتامین برای بدن مضر است استفاده‌ی بیش از حد آن نیز سبب مصمومیت دارویی می‌شود. پس به اندازه‌ی لازم استفاده نمایید.

. زینک (روی) یکی دیگر از مکمل‌های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی

شاید باورتان نشود که فعالیت سیصد آنزیم در بدن که سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند به زینک یا روی وابسته است. ازاین رو مصرف این مواد مغدی برای بدن بسیار ضروری است. شما می‌توانید از مکمل غذایی این ماده‌ی مغذی با دستور پزشک استفاده نمایید.

تقویت سیستم ایمنی با مکمل‌های غذایی

. مولتی ویتامین‌ها

این مواد مغذی نیز تأثیر شگفت انگیزی بر روی سیستم ایمنی بدن دارند. ازاین رو بسیاری از افراد که در رژیم غذایی خود، ویتامین‌های مورد نیاز دریافت نمی‌کنند می‌توانند از مکمل‌های غذای این گروه از ویتامین‌ها استفاده نمایند.

بدین ترتیب اگر می‌خواهید بدنی سالم به دور از هر نوع بیماری داشته باشید استفاده از مکمل‌های غذایی را زیر نظر پزشک در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید.