کپسول نرم کلسیم

Soft Capsule

  • پشتیبانی از سلامت استخوان

  • شامل ویتامین های D و K برای جذب بهتر است

  • شامل سیترات کلسیم و کربنات کلسیم

راهنمای مصرف کپسول نرم کلسیم

1چگونه مصرف کنیم؟

روزی یک تا سه عدد، 1 تا 1/5 ساعت بعد از غذا به همراه یک لیوان آب مصرف شود. محصولات ما با در نظر گرفتن جذب مطلوب ایجاد می شوند. کلسیم باید جدا از آهن مصرف شود.

2عناصر محصول

کلسیم، منیزیم، روغن بزرک، ویتامینD3، ویتامینK1، ویتامین E

3فواید این محصول چیست؟

کلسیم، فراوانترین ماده معدنی موجود در بدن است که نقش اصلی آن ساخت و حفظ استخوان ها، دندان ها و فعالیت آنزیم ها است. کلسیم در انقباض عضلات، آزاد سازی نوروترانسمیترها و انتقال پیام عصبی، تنظیم ضربان قلب و لخته شدن خون نقش داشته و محرک فعالیت ترشحی غدد درون ریز و برون ریز است. مکمل کلسیم در جلوگیری از بروز پوکی استخوان نقش دارد.

4عوارض احتمالی محصول
  • در صورت بروز هریک از علایم تحریک پذیری، ادرار بیش از حد، درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس، تورم صورت، لب، زبان یا گلو، مشکلات بلع، کهیر و مشکل در تنفس؛ مصرف فرآورده را متوقف و با پزشک تماس بگیرید.
  • ممکن است اثر یا عوارض جانبی این فرآورده در اثر استفاده همزمان با آنالوگ ها یا متابولیت های ویتامین D (مانند کلسیتریول) افزایش یابد.
  • در صورت مصرف همزمان این فرآورده با گلیکوزیدهای قلبی مانند دیگوکسین می تواند منجر به افزایش عوارض جانبی این داروها شود.
5موارد منع مصرف

سابقه تشکیل سنگ کلیه کلسیمی، اختلال در دفع کلسیم و فسفات از طریق کلیه ها، مصرف داروهای مدر، افراد دارای محدودیت شدید حرکتی، بیماری های قلبی، کلیوی- اختلالات الکترولیتی

6تداخلات دارویی

فنی توئین و یا باربیتورات ها، گلوکوکورتیکوئیدها، ریفامپین و ایزونیازید، کلستیرامین و مسهل های حاوی پارافین مایع، اکتینومایسین، تتراسایکلین. مصرف همزمان دیورتیک های تیازیدی، با این فرآورده در موارد خاص و تحت نظارت دقیق پزشک انجام شود.

 

مواد تشکیل دهنده کپسول نرم کلسیم

Supplement Facts

  • Amount Per Serving .......... % Daily Value
  • Calcium (as calcium citrate and calcium carbonate) 900 mg .......... 90
  • Magnesium (as magnesium oxide and magnesium gluconate) 150 mg .......... 37.5
  • Vitamin D3 (as cholecalciferol) 1200 IU .......... 300
  • Vitamin E (as dl-alpha-tocopherol acetate) 45 mg .......... 150
  • Vitamin K1 (as phylloquinone) 15 μg .......... 18.75
  • Flaxseed oil (as herbal omega 3) 300 mg .......... **
  • **Daily Value Not Established.

برای جذب کلسیم چه بخوریم

ما کلسیم و منیزیم را برای حداکثر تقویت استخوان و عضله ترکیب کرده ایم. همچنین ویتامین D3 و ویتامین K1 را برای بهبود جذب کلسیم در روده و انتقال به استخوان ها اضافه کرده ایم تا محصولی با بهترین تاثیر را فر اهم کرده باشیم

کاربرد کپسول کلسیم چیست؟

بدن شما برای ساختن و حفظ استخوان های قوی به کلسیم نیاز دارد. قلب، ماهیچه ها و اعصاب شما نیز برای عملکرد صحیح به کلسیم نیاز دارند. برخی از مطالعات نشان می دهد که کلسیم، همراه با ویتامین D، ممکن است مزایایی فراتر از سلامت استخوان داشته باشد: شاید محافظت در برابر سرطان، دیابت و فشار خون بالا.

چه غذایی بیشترین کلسیم را دارد؟

این هشت ماده غذایی برخی از بهترین منابع کلسیم موجود هستند: محصولات لبنی. محصولاتی مانند شیر، ماست و پنیر سرشار از کلسیم هستند و همچنین می‌توانند بهترین منابع جذب کلسیم باشند. ... سویا. ... سبز تیره، سبزیجات برگدار. ... غذاهای غنی شده با کلسیم ... ماهی سالمون کنسرو شده. ... انجیر. ... تورتیلاهای آردی. ... کنسرو لوبیا پخته.

علائم کمبود کلسیم در بزرگسالان چیست؟

علائم شدید هیپوکلسمی عبارتند از: گیجی یا از دست دادن حافظه اسپاسم عضلانی بی حسی و گزگز در دست ها، پاها و صورت. افسردگی. توهمات گرفتگی عضلات ناخن های ضعیف و شکننده شکستگی آسان استخوان ها

آیا موز پر از کلسیم است؟

موز حاوی کلسیم زیادی نیست، اما سرشار از مواد غذایی است که میکروبیوم روده و جذب کلسیم را بهبود می بخشد.

بیشترین کلسیم در چیست

مکمل‌های کربنات کلسیم بهترین ارزش را دارند، زیرا حاوی بالاترین مقدار کلسیم عنصری هستند (حدود 40 درصد وزنی). از آنجایی که کربنات کلسیم برای جذب نیاز به اسید معده دارد، بهتر است این فرآورده را با غذا مصرف کنید.بدن شما کلسیم تولید نمی کند، بنابراین باید آن را از طریق منابع دیگر دریافت کنید. کلسیم را می توان در غذاهای مختلفی یافت، از جمله:

محصولات لبنی مانند پنیر، شیر و ماست

سبزیجات با برگ سبز تیره مانند کلم بروکلی و کلم پیچ

ماهی هایی با استخوان های نرم خوراکی، مانند ساردین و کنسرو سالمون

غذاها و نوشیدنی های غنی شده با کلسیم، مانند محصولات سویا، غلات و آب میوه ها و جایگزین های شیر

برای جذب کلسیم، بدن شما به ویتامین D نیز نیاز دارد. چند غذا به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی ویتامین D هستند، مانند کنسرو ماهی سالمون با استخوان و زرده تخم مرغ. شما همچنین می توانید ویتامین D را از غذاهای غنی شده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنید. RDA ویتامین D برای اکثر بزرگسالان 600 واحد بین المللی (15 میکروگرم) در روز است.

چه کسانی باید مکمل های کلسیم را در نظر بگیرند؟

حتی اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید، ممکن است دریافت کلسیم کافی برایتان دشوار باشد اگر: رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال کنید عدم تحمل لاکتوز داشته باشید و لبنیات را محدود کنید مقادیر زیادی پروتئین یا سدیم مصرف کنید که باعث می شود بدن شما کلسیم بیشتری دفع کند تحت درمان طولانی مدت با کورتیکواستروئیدها هستند ابتلا به برخی بیماری های روده یا گوارشی که توانایی شما در جذب کلسیم را کاهش می دهد، مانند بیماری التهابی روده یا بیماری سلیاک. در این شرایط، مکمل‌های کلسیم ممکن است به شما در رفع نیازهای کلسیم خود کمک کنند. با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه آیا مکمل های کلسیم برای شما مناسب هستند یا خیر صحبت کنید.

محل ذخیره کلسیم در بدن کجاست

کلسیم یک ماده معدنی است که اغلب با استخوان‌ها و دندان‌های سالم مرتبط است، اگرچه نقش مهمی در لخته شدن خون، کمک به انقباض ماهیچه‌ها و تنظیم ریتم طبیعی قلب و عملکرد عصبی دارد. حدود 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها ذخیره می شود و 1 درصد باقی مانده در خون، ماهیچه ها و سایر بافت ها یافت می شود.

سوالات متداول کلسیم

1از کجا بدانیم کمبود کلسیم داریم
از شایع ترین علائم کمبود کلسیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد: گرفتگی عضلانی، علائم پوستی، ریزش مو، افسردگی، مشکلات دندان
2بهترین دارو برای کمبود کلسیم چیست؟
قرص کلسیم باریویتال، به عنوان یکی از بهترین مکمل های غذایی برای رفع کمبود کلسیم بسیار مفید می باشد.
 

آیا می دانید؟

انرژی اشعه ایکس نمی تواند از طریق کلسیم نفوذ کند،
به همین دلیل استخوان ها در فیلم اشعه X به رنگ سفید روشن ظاهر می شوند.

آموزش‌های مرتبط

۳ دی ۱۴۰۲
خواص جینسینگ و ویژگی‌های شگفت‌انگیز این گیاه دارویی
خواص جینسینگ چیست؟ جینسینگ، که گاهی به عنوان “همه‌کاره داروی سنتی” شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین و مورد احترام‌ترین گیاهان […]
۱۹ آذر ۱۴۰۲
فواید مکمل های غذایی که تا به حال نمیدانستید
فواید مکمل های غذایی چیست؟ اگر غذاهای متنوع و مغذی مصرف نکنید، برخی از مکمل‌های غذایی می‌توانند به شما کمک […]
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
نحوه جذب کلسیم در بدن
جذب کلسیم در بدن آیا تاکنون به نحوه جذب کلسیم در بدن فکر کرده‌اید؟ چرا مصرف کلسیم برای بدن مهم […]
۲۳ بهمن ۱۴۰۰
زنان برای مراقبت از قلب خود بدانند
بنابر گزارش “انجمن قلب آمریکا” (AHA) بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در میان زنان آمریکایی است که از […]
۹ بهمن ۱۴۰۰
افزایش خطر پوکی استخوان در کرونا
شیوع همه گیری کروناویروس، منجر به افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان شده است، لذا توجه به راهکارهای مطرح شده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *