ویتامین های بارداری و مکمل های غذایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متنوع در دوران بارداری به شما کمک می کند تا بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

چرا در دوران بارداری مکمل مصرف کنیم؟

دریافت مواد مغذی مناسب در هر مرحله از زندگی مهم است، اما به ویژه در دوران بارداری بسیار مهم است، زیرا باید هم خود و هم کودک در حال رشد خود را تغذیه کنید.

بارداری نیاز به مواد مغذی را افزایش می دهد

در دوران بارداری، نیازهای دریافتی درشت مغذی ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد. درشت مغذی ها شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها هستند.

برای برآورده کردن نیازهایتان، باید در هر وعده غذایی و میان وعده ای از پروتئین استفاده کنید. نیاز به ریزمغذی‌ها، که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب می‌شود، حتی بیشتر از نیاز به درشت مغذی‌ها، منبع معتبری را افزایش می‌دهد. در حالی که برخی از افراد می توانند این تقاضای رو به رشد را از طریق یک برنامه غذایی برنامه ریزی شده و غنی از مواد مغذی برآورده کنند، می تواند برای دیگران چالش برانگیز باشد.

اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک که به نام فولات نیز شناخته می شود، یک ویتامین B است که در دوران بارداری مهم است. اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از نقایص مادرزادی اصلی مغز و ستون فقرات جنین به نام نقص لوله عصبی (NTDs) کمک کند.

فولیک اسید، یکی از مهمترین ویتامین های بارداری

چه مقدار اسید فولیک مصرف کنم؟

هنگامی که باردار هستید، روزانه به ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک نیاز دارید. از آنجایی که دریافت این مقدار اسید فولیک تنها از طریق غذا سخت است، باید حداقل از یک ماه قبل از بارداری و در طول ۱۲ هفته اول بارداری، روزانه یک ویتامین دوران بارداری با حداقل ۴۰۰ میکروگرم مصرف کنید.

اگر قبلاً کودکی مبتلا به NTD داشته اید، باید حداقل ۳ ماه قبل از بارداری و برای ۳ ماه اول بارداری روزانه ۴ میلی گرم اسید فولیک به عنوان مکمل جداگانه مصرف کنید. شما و پزشکتان می توانید در مورد اینکه آیا نیاز به مکمل بیش از ۴۰۰ میکروگرم در روز دارید یا خیر صحبت کنید.

مکمل های غذایی می توانند با احتیاط به درمان بیماری ها کمک کنند

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۱۵.۴ درصد از زنان باردار در ایالات متحده از مکمل های گیاهی استفاده می کنند. با این حال همه آنها را به پزشکان خود فاش نمی کنند که آنها را مصرف می کنند. (یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که حدود ۲۵ درصد از مصرف کنندگان مکمل های گیاهی در ایالات متحده به اسناد خود نمی گویند.)

در حالی که مصرف برخی از مکمل های گیاهی ممکن است در دوران بارداری بی خطر باشد، اما موارد بیشتری نیز وجود دارند که ممکن است اینطور نباشند.

اگرچه برخی از گیاهان می توانند به درمان بیماری های رایج بارداری مانند حالت تهوع و ناراحتی معده کمک کنند، اما برخی ممکن است هم برای شما و هم برای جنین مضر باشند. متأسفانه، تحقیقات زیادی در مورد استفاده از مکمل‌های گیاهی توسط افراد باردار انجام نشده است و در مورد اینکه چگونه مکمل‌ها می‌توانند بر شما تأثیر بگذارند، اطلاعات زیادی وجود ندارد. مطمئن ترین شرط؟ پزشک خود را در مورد هر گونه تغییر در برنامه غذایی و مکمل های غذایی خود در جریان بگذارید.

مهم ترین ویتامین های بارداری کدام هستند؟

ید

ید یک ماده معدنی است که بدن شما برای ساختن هورمون های تیروئیدی به آن نیاز دارد که به بدن کمک می کند تا انرژی غذا را ذخیره کند. در دوران بارداری برای کمک به رشد سیستم عصبی جنین به ید نیاز دارید. سیستم عصبی (مغز، نخاع و اعصاب) به کودک شما کمک می کند حرکت کند، فکر کند و احساس کند.

در دوران بارداری روزانه به ۲۲۰ میکروگرم ید نیاز دارید. همه ویتامین های دوران بارداری حاوی ید نیستند، بنابراین مطمئن شوید که غذاهای حاوی ید را مصرف کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا نیاز به مصرف مکمل ید دارید یا خیر.

منابع خوب ید عبارتند از:

ماهی

شیر و پنیر و ماست

غلات و نان غنی شده یا غنی شده

نمک یددار

ویتامین D

ویتامین D میزان کلسیم و فسفات را در بدن تنظیم می کند. این مواد مغذی استخوان ها، دندان ها و ماهیچه های شما را سالم نگه می دارند.

همه بزرگسالان به ۱۰ میکروگرم ویتامین D در روز نیاز دارند. ویتامین D به ویژه در بارداری مهم است، بنابراین باید مکمل مصرف کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی دریافت می کنید.

آیا در بارداری به مکمل آهن نیاز دارم؟

در حال حاضر اگر آزمایش خون بارداری نشان دهد که مادر کم خون است، مکمل آهن توصیه می شود. آنها به دلیل عوارض جانبی احتمالی به طور معمول به زنان باردار پیشنهاد نمی شوند. شما باید بتوانید تمام آهن مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود از طریق چیزهایی مانند سبزیجات برگ دار یا گوشت قرمز دریافت کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای بارداری

کپسول پریناتال، جدیدترین مولتی ویتامین برند باریویتال برای بانوان باردار می باشد. این مکمل غذایی برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز قبل، حین و بعد از بارداری، از جمله آهن، فولیک اسید و ید می باشد.

پریناتال باریویتال بهترین مولتی ویتامین در بارداری