شاید این سوال بسیاری از شما باشد که برای داشتن مژه‌های پُرپشت باید چه‌کاری انجام دهیم. چندین روش وجود دارد که شما بتوانید مژه‌هایی بلند و ضخیم داشته باشید. البته به این نکته توجه کنید که این روش‌ها هرچند در داشتن مژه‌هایی پُرپشت به شما کمک می‌کند اما نباید فاکتورهایی همچون ژنتیک، سن، بیماری‌های چشمی و هورمونی و بیماری‌های خاص را فراموش کرد. این کمبودها هرکدام به نوبه‌ی خود می‌توانند بر روی مژه‌ها، ابروها و موها تأثیرگذار باشند. پس درمان‌های خانگی و استفاده از روغن‌ها و ویتامین‌ها هرچند بر روی رشد مژه‌ها تأثیرگذارند اما فاکتورهای ذکر شده می‌توانند شرایط را تغییر دهند.

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

برای داشتن مژه‌های پُرپشت باید چه‌کاری انجام دهیم؟

در زیر شما را با روش‌هایی برای پُرپشت کردن مژه‌ها آشنا می‌کنیم. این روش‌ها بعد از طی مدتی که می‌تواند از چند روز تا چند ماه باشد شما را برای داشتن مژه‌هایی پُرپشت و زیبا یاری می‌کند.

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

. استفاده از روغن کرچک یکی از روش‌های عالی برای داشتن مژه‌های پُرپشت

روغن کرچک یکی از روغن‌های مناسب برای پُرپشت کردن مژه‌‌هاست. این روغن گیاهی که بذر از لوبیا گرفته می‌شود در تحریک فولیکول‌های مو و رشد آن بسیار موثر است. این روغن می‌تواند با عفونت‌هایی که سبب ریزش مژه‌ها می‌شوند مبارزه کند.

شما می‌توانید قبل از رفتن به تخت‌خواب با یک پنبه یا برس آرایشی روغن کرچک را بر روی مژه‌های خود بزنید و تا صبح به آن اجازه دهید که جذب مژه‌ها شود. شما می‌توانید بعد از بیدار شدن مژه‌های خود را به آرامی بشورید. شما همچنین می‌توانید روغن کرچک را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب کرده و با یک برس آرایشی بر مژه‌های خود بکشید. اگر می‌خواهید نتیجه‌‌ای دلخواه بگیرید این کار را بین یک تا سه ماه به شکل منظم انجام دهید.

. استفاده از آلوئه‌ورا

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای داشتن مژه‌های پُرپشت مصرف آلوئه‌وراست. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که به داشتن مژه‌هایی پُرپشت و ضخیم کمک شایانی می‌کند. این ژل از ویتامین‌هایی همچون ویتامین E،‌ ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B12 تشکیل شده که برای رشد و تحریک فولیکول‌های مو بسیار موثرند.

. مصرف وازلین یکی دیگر از روش‌های مناسب برای داشتن مژه‌های پُرپشت

استفاده از وازلین نیز یکی دیگر از روش‌های مناسب برای پُرپشت شدن ابروها و مژه‌هاست. وازلین رطوبت مژه‌ها را حفظ می‌کند و به راحتی از داروخانه می‌توان آن را تهیه کرد. کافی است شب‌ها کمی از آن را با استفاده از یک فرچه یا گوش‌ پاک‌کن بر ریشه‌ی مژه‌ها بزنید. شما با این روش می‌توانید بعد از چندین هفته رشد قابل ملاحظه‌ی مژه‌‌های خود را ببینید. دقت کنید که وازلین حتماً باید از برندهای مشهور و از داروخانه تهیه شود.

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

. استفاده از پوست لیموترش

یکی دیگر از راه‌ها برای پُرپشت شدن مژه‌ها استفاده از پوست لیموترش است. پوست لیموترش ویتامین‌هایی نظیر ویتامین B ، ویتامین C و فولیک اسید و تعدادی از مواد معدنی را در خود جای داده‌است. ازاین رو نه تنها برای پُرپشت شدن مژه‌ها بلکه برای پوست و مو نیز از پوست لیموترش به طرق مختلف استفاده می‌شود.

شما می‌توانید مقداری از پوست لیموترش را با روغن زیتون و روغن کرچک مخلوط کنید. بدین ترتیب شما خاصیت تقویتی پوست لیموترش را بیشتر خواهید کرد. بعد از ترکیب پوست لیموترش با روغن زیتون و کرچک، آن را به مدت چند هفته کنار بگذارید و سپس با فرچه‌ی آرایشی یا پنبه آن را بر روی مژه‌های خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب یک شب کامل بر روی مژه‌های شما باقی بماند. بعد از یک شب استراحت شما می‌توانید صورت خود را با آب گرم بشورید. برای مشاهده‌ی اثر این محلول باید چند ماهی به طور منظم آن را استفاده نمایید تا نتیجه‌ی اثربخش آن را ببینید.

. مصرف روغن بادام ( بادام تلخ و شیرین)

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای داشتن مژه‌های پُرپشت مصرف روغن بادام تلخ و شیرین است. این روغن سرشار از ویتامین E و مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم است. روغن بادام با تغذیه‌ی مژه‌ها آن‌ها را ضخیم و پُرپشت می‌کند. شما می‌توانید این روغن را همانند سایر روغن‌ها شب‌ها استفاده نمایید. برای مشاهده‌ی نتیجه باید حداقل چهار هفته‌ای منتظر بمانید.

. ویتامین E

این ویتامین از آنتی اکسیدان‌های قوی است. ازاین رو می‌توان از این ویتامین برای رشد مژه‌ها و موها استفاده نمود. کافی است کمی از این ویتامین را روی برس آرایش بریزید و بر روی چشم خود بمالید.

 . مصرف روغن رزماری  یکی دیگر از روش‌های مناسب برای داشتن مژه‌های پُرپشت

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

 

یکی از روغن‌های شگفت انگیزدر رشد مو و مژه رزماری است. این گیاه دارویی خواص بسیار داشته و بوی ویژه‌ای دارد. رزماری بر روی اعصاب مرکزی تأثیرگذار بوده و موجب تقویت مژه و ابرو می‌شود. اگر این روغن را به طور منظم و در درازمدت استفاده نمایید تأثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن سیاه‌دانه، ‌روغن هسته‌ی انگور و … از دیگر روغن‌هایی است که می‌توان برای داشتن ابرو و مژه‌‌هایی پُرپشت از آن استفاده کرد.

برای داشتن مژه‌های پُرپشت

نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه کنید؛ مراقبت کردن از مژه‌هاست. به طور مثال شما هیچ وقت نباید با آرایش به تخت‌خواب بروید چون مواد آرایشی سبب خشک شدن مژه‌ها شده و در نهایت ریزش آن‌ها را به دنبال خواهد داشت. پس قبل از استفاده از روغن‌ها به تمیز نگه داشتن مژه‌‌های خود دقت کنید.