روغن آرگان فواید بسیاری دارد که تأثیر شگفت‌انگیز آن بر روی پوست و مو از مهم‌ترین این فواید است. ازاین رو در این مبحث سعی کرده‌ایم تا شما را با خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو آشنا کنیم. در زیر تعدادی از این خواص شگفت انگیز را به شما معرفی می‌کنیم.

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

. پیشگیری از پیری زودرس

یکی از خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو پیشگیری از پیری زودرس و در واقع همان جوان سازی پوست است. این روغن نادر پوست صورت را مرطوب نگه می‌دارد و باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود. ازاین رو از روغن آرگان برای جوان سازی پوست صورت استفاده می‌کنند.

برای استفاده‌ی این روغن بر روی صورت تنها کافی است مقداری از آن را قبل از خواب به پوست صورت و گردن بمالید و مدتی کوتاه آن را ماساژ ملایم دهید. سپس در هنگام صبح می‌توانید پوست صورت خود را بشورید.

. درمان پوست خشک یکی دیگر از خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

اگر شما به شکل روزانه روغن آرگان را به پوست خود بمالید و آهسته ماساژ دهید؛ بعد از گذر مدتی پوست خشک شما درمان خواهد شد. در واقع ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در این روغن همانند یک مرطوب کننده عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب نگه می‌دارند.

. مرطوب کننده‌ی پوست

از دیگر خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان خاصیت مرطوب کننده‌گی آن است. همان‌طور که گفتیم این طلای مایع سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده و ویتامین E است. از این رو می‌تواند پوست را نرم نگه داشته و از خشکی آن پیشگیری نماید. کافی است چند قطره از این روغن را به هر ناحیه از پوست بدن که می‌خواهید ریخته و کمی آن را ماساژ دهید.

. درمان آکنه

از آن‌جا که روغن آرگان آنتی اسیدانی قوی به شمار می‌رود می‌تواند التهاب را کم کرده و چربی پوست را متعادل نگه دارد. بدین ترتیب دیگر پوست صورت شما جوش نمی‌زند و مرطوب و درخشان باقی خواهد ماند. برای این کار کافی است تنها یک ربع این روغن بر روی جوش صورت بماند،‌ بعد از طی این مدت می‌توانید آن را با آب بشورید.

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

. لایه بردار پوست یکی دیگر از خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

این روغن نادر قادر است سلول‌های مرده‌ی پوست شما را از بین برده و صورت شما را پاکسازی نماید. برای این کار مقدار کمی شکر قهوه‌ای را با چند قطره از روغن آرگان ترکیب کرده و در حدود پنج دقیقه به شکل دایره‌وار بر روی صورت ماساژ دهید. سپس می‌توانید بعد از مدتی پوست خود را با آب گرم بشورید.

. ضد آفتاب

 ترکیبات شگفت انگیز موجود در روغن آرگان از پوست صورت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کرده و از سرطان پوست پیشگیری می‌کند.

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

. برطرف نمودن ترک‌های ایجاد شده در بارداری

این روغن به دلیل برخورداری از ویتامین E برای پیشگیری و درمان ترک پوست در دوران بارداری به کار می‌رود. روغن آرگان الاستیسیته پوست را بالا برده و در نهایت از ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از این روغن قبل و بعد از دوران بارداری استفاده کنید.

. به عنوان کرم دور چشم

از ویتامین E موجود در این روغن برای پیشگیری از چین و چروک دور چشم استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این روغن هر روز صبح برای دور چشم خود استفاده کنید.

. مرطوب کننده لب

در هنگام سردی هوا لب‌ها خشک شده و ترک می‌خورند. شما می‌توانید با مصرف روغن آرگان پوست لب را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری کنید.

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

. تقویت ناخن یکی دیگر از خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

اگر ناخن‌های شما دچار شکنندگی می‌شود کافی است از روغن آرگان استفاده نمایید. این روغن ناخن‌ها را نرم نگه داشته و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین قادر خواهد بود باکتری‌ها وعفونت‌های قارچی ایجاد شده بر روی ناخن را از بین ببرد.

. نرم کننده‌ی موی سر

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

از دیگر خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو می‌توان به خاصیت نرم کننده‌گی طبیعی آن اشاره داشت. شما می‌توانید با مصرف تنها چند قطره از این روغن موهای خود را نرم و سالم نگه دارید و از موخوره پیشگیری کنید.

. رشد موی سر

ویتامین E موجود در این روغن فولیکول‌های مو را تقویت کرده و باعث رشد مو می‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید موهایی سالم و درخشان داشته باشید حتماً از روغن آرگان استفاده نمایید.

. درمان شوره‌ی سر

خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

اگر از شوره پوست سر رنج می‌برید کافی است مقداری از این روغن را بر روی موهای سر بمالید و کمی آن را ماساژ دهید. صبح هنگام می‌توانید موهای آغشته به روغن را با شامپو بشورید. جالب است بدانید که این روغن از خشکی مو نیز جلوگیری می‌کند پس می‌توانید هفته‌ای دوبار برای پیشگیری از خشکی مو از این روغن استفاده کنید.

. درمان ریزش مو از دیگر خواص روغن آرگان بر روی پوست و مو

روغن آرگان باعث تقویت موی سر شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی پوست سر ماساژ‌ داده و سپس موهای خود را آبکشی نمایید. سعی کنید برای جلوگیری از ریزش مو سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.