اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا راهی مناسب برای محافظت از بدن در برابر این بیماری کشنده است. شما می‌توانید با رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید تا اگر به این بیماری کشنده مبتلا شدید بتوانید دوره‌ی نقاهت راحت‌تری داشته باشید.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

ویروس کرونا از چندماه گذشته تاکنون افراد بسیاری را از کودک تا افراد سالمند گرفتار خود کرده‌است. در این میان افرادی هم که بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، ‌دیابت و آسم داشته‌اند به دلیل نقص موجود در سیستم ایمنی در خطر ابتلا به این بیماری قرار گرفته‌اند. بنابراین برای آن‌که بتوان میزان ابتلا به کرونا در این افراد را کاهش داد باید به اصول تغذیه‌ای خاص در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت کرد. در این بحث شما را با اصول تغذیه‌ای صحیح در دوران کرونا آشنا می‌کنیم.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

برای آن‌که بتوانید از بدن خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنید باید رژیم غذایی خاص را در پیش بگیرید تا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم از جمله ویتامین D، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، آهن، روی و … برای بدن تأمین شود. ازاین رو باید بدانید از چه گروه از مواد غذایی و ویتامین‌هایی برای سلامت بیش‌تر استفاده نمایید.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

مصرف ویتامین D از اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

یکی از ویتامین‌هایی که باید به اندازه‌ی کافی در دوران کرونا آن را مصرف نمود ویتامین D است. شما می‌توانید با مصرف برخی از محصولات لبنی، زرده‌ی تخم مرغ و ماهی‌های چرب ویتامین D لازم برای بدن را فراهم کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

ویتامین A

یکی دیگر از مواد مغذی که می‌توان در دوران کرونا آن را مصرف کرد؛ ویتامین A است. کمبود این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و امکان ابتلا به کم‌خونی را بیش‌تر می‌کند. ازاین رو شما با مصرف این ویتامین به ذخیره‌ی آهن در بدن کمک می‌کنید.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

برای دریافت ویتامین A مورد نیاز بدن می‌توانید از مواد غذایی حیوانی و گیاهی چون جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات پُرچرب، کره، میوه‌های رنگی، اسفناج، کاهو، هویج، زردآلود، طالبی، موز، انگور و مرکبات استفاده نمایید.

. مصرف ویتامین C

از دیگر اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا مصرف به اندازه‌ی ویتامین C است. مصرف این ویتامین جذب آهن در بدن را بالا می‌برد و از بدن در برابر انواع بیماری محافظت می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن مواد غذایی چون انواع فلفل، سبزی‌های برگ سبز مانند اسفناج و سبزی‌خوردن، توت فرنگی، گریپ فروت، گوجه‌فرنگی، انبه، لیمو، انواع کلم بروکلی، کلم، سیب زمینی، مرکبات و کیوی در رژیم غذایی روزانه‌ی خود سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

. مصرف ویتامین E از دیگر اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی به شمار می‌رود که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. ویتامین E را می توان در روغن برخی از گیاهان یافت. روغن کانولا، گلرنگ، آفتابگردان و ذرت از جمله روغن‌های گیاهی است که حاوی مقادیری ویتامین E هستند. علاوه بر روغن‌های گیاهی این ویتامین را می‌توان از مواد غذایی چون اسفناج، کلم‌پیچ، سویا و سیب زمینی، انواع آجیل شامل فندق، بادام و گردو برای بدن تأمین نمود.

. ویتامین‌های گروه B

از دیگر اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا  مصرف ویتامین‌های گروه B است. بدن برای سوخت و ساز و متابولیسم و همچنین در زمان تب به ویتامین‌های این گروه نیاز پیدا می‌کند. ازاین رو شما می‌توانید با مصرف مواد غذایی چون سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ، میوه‌ها، شیر و لبنیات، گوشت، دل و جگر، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات و مغز‌ها نیاز بدن خود به این ویتامین را فراهم کنید.

همچنین کمبود ویتامین B12 نیز پیشرفت بیماری‌های ویروسی را بیش‌تر می‌کند. از این رو شما با مصرف خوراکی‌هایی چون ماهی، ماکیان، تخم مرغ و لبنیات نیاز خود به این ویتامین را فراهم نمایید.

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

. آهن و روی

با مصرف مواد غذایی چون گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم‌مرغ و انواع سبزی ها، حبوبات و میوه‌های تازه و خشک شده و غلات می‌توانید نیاز بدن خود را به آهن و روی تأمین کنید. شما با این کار سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کرده و از بدن در برابر انواع بیماری‌های محافظت می‌کنید.

. نوشیدن آب و مایعات

اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا

از دیگر اصول تغذیه صحیح در دوران کرونا نوشیدن به اندازه‌ی آب و مایعات است. بنابراین نوشیدن شش تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و مایعات مفید گرم در دوران کرونا بسیار حائز اهمیت است.

همچنین مصرف کربوهیدرات‌ها شامل برنج، انواع نان سبوس دار، ماکارونی، سبزی و میوه‌ها برای بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند در این دوران بسیار حائز اهمیت است. شما با این کار انرژی لازم برای بدن را تأمین می‌کنید و از بدن خود در برابر انواع بیماری محافظت می‌کنید.