فهرست مطالب

    بسیاری از افراد هستند که معتقدند مصرف مولتی ویتامین چاقی را به دنبال خواهد اشت. اما آیا این تفکر صحیح است که مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟ جواب ما به این سوال این است که مولتی ویتامین نه تنها موجب چاقی نمی‌شود بلکه در افرادی که دچار افزایش وزن هستند؛ کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    بسیار از افراد به دلیل این تصور غلط که مولتی ویتامین باعث افزایش می‌شود، مصرف این ویتامین را برای خود منع می‌کنند. اما از این حقیقت غافلند که نه تنها با این کار از افزایش وزن خود جلوگیری نمی‌کنند بلکه بدن خود را از دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز محروم می‌کنند که عواقب بسیاری به دنبال خواهد داشت.

    آیا مولتی ویتامین سبب چاق شدن می‌شود؟

    درست است که برخی از افراد مولتی ویتامین را برای افزایش وزن مصرف می‌کنند. اما این دست از افراد دچار سوء تغذیه هستند و با خوردن مولتی ویتامین، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان را تأمین می‌کنند. در واقع این افراد با خوردن مولتی ویتامین سوخت و ساز بدنشان را که دچار اختلال شده‌است؛ اصلاح می‌کنند.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    این سوال بسیاری از افراد است که چرا کسانی که دچار کمبود وزن هستند بلافاصله بعد از خوردن مولتی ویتامین‌ها، به تدریج چاق می‌شوند. جواب ما به این سوال این است که این دست از افراد به دلیل کمبود ویتامین سوخت و ساز درستی ندارند. با مصرف ویتامین و مواد معدنی سوخت و ساز بدنشان اصلاح شده و مواد مغذی به بدنشان می‌رسد. در نتیجه به تدریج کمبود وزنی که بر اثر سوخت و ساز غلط در بدنشان اتفاق افتاده بود اصلاح شده و کمی چاق‌تر می‌شوند.

    مولتی ویتامین برای کاهش وزن

    ویتامین‌ها نه تنها افزایش وزن را در پی ندارند بلکه در رژیم غذایی افرادی که به افزایش وزن دچار هستند نیز فوق العاده عمل می‌کنند. اگر پزشکی که برای کاهش وزن به او مراجعه کرده‌اید به موقع مولتی ویتامین برای شما تجویز کند، در واقع بدن شما را در برابر عوارض ناشی از کاهش وزن ایمن نگه می‌دارد.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    مولتی ویتامین‌ها حاوی مقادیر مشخصی از ویتامین‌های مختلف هستند که مصرف هرکدام از آن‌ها برای بدن ضروری است. ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن با داشتن رژیم غذایی صحیح تأمین می‌شوند. اما در مواردی با تجویز پزشک می‌توان از مکمل‌های دارویی نیز استفاده کرد.

    یکی از مکمل‌های دارویی مولتی ویتامین مینرال است. مینرال‌ها انواعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که که در مواد غذایی یافت می‌شوند. کلسیم، منیزم، پتاسیم، سدیم، فسفر و همچنین آهن از جمله مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین‌هاست. به طور مثال آهن با تقویت گلبول‌های قرمز، انرژی سطح بدن را بالا برده و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    جالب است بدانید که مولتی ویتامین‌های خوب حاوی مقادیر مشخصی از ویتامین‌های گروه B است که برای بدن بسیار مفیدند. این دست از ویتامین‌ها بر روی سیستم عصبی تاثیر مثبت گذاشته که در نهایت منجر به افزایش سطح انرژی می‌شود. بدین ترتیب افراد کم‌تر احساس خستگی و گرسنگی می‌کنند.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    مطالعات نشان می‌دهند که مصرف درست ویتامین‌ها خطر مرگ و میر را به میزان بسیاری کاهش می‌دهد. ازاین رو اگر می‌خواهید سال‌های سال با سلامت کامل زندگی‌ کنید؛ ویتامین‌هایی که بدن شما در زندگی روزمره به آن محتاج هستند را تأمین نمایید.

    مولتی ویتامین‌ها را چه زمانی مصرف کنیم؟

    مولتی ویتامین‌ها اگر با معده‌ی خالی مصرف گردد امکان دارد مشکلات گوارشی ایجاد نماید. ازاین رو سعی کنید که آن‌ را بعد از غذا (بعد از نهار یا شام) با یک لیوان کامل آب میل نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید. جالب است بدانید که اگر مولتی ویتامین‌ها به همراه غذاهای مفید مصرف شوند؛ درصد زیادی از ویتامین‌های موجود در آن جذب بدن می‌شوند.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

    اگر رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید ضروری است که انواع ویتامین‌ها را بدن خود برسانید تا سوخت و ساز بدنتان با مشکل مواجه نشود. ازاین رو مصرف انواع میوه‌ها چون سیب،‌ هلو، آلو و … و همچنین انواع سبزیجات را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

    ویژگی منحصربه فرد مولتی ویتامین‌ها

    ویژگی منحصربه فرد مولتی ویتامین‌ها نقشی است که در تأمین آب مورد نیاز سلول‌ها ایفا می کنند. آب موجود در بدن انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تأمین کرده و به دفع سموم و ضایعات موجود در بدن از طریق کلیه‌ها کمک می‌کند.

    آیا مولتی ویتامین موجب چاق شدن می‌شود؟

     

    مصرف مولتی ویتامین‌ها با سن و جنسیت رابطه‌ی مستقیم دارد. پس در هنگام تهیه‌ی مولتی ویتامین‌ها به میزان مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن دقت کنید. البته سعی نمایید که مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را با خوردن غذاهای طبیعی و میوه و سبزیجات تازه تأمین نمایید.

    عوارض مصرف بیش از اندازه‌ی مولتی ویتامین‌ها

    در مصرف مولتی ویتامین‌ها دقت کنید چون مصرف بیش از اندازه‌ی آن عوارضی چون مشکلات گوارشی، لکه‌های قرمز پوستی، خارش خفیف و … به دنبال خواهد داشت.